Vi er ute etter kvalitet – så da går vi for Hitachi!
Nasta sin avdeling på Sørlandet ligger i Mjåvann Industriområde i Kristiansand. Bare et steinkast unna er det nå full aktivitet i regi av AF om bygging av ny E39 mellom Mandal og Kristiansand.Her møter vi Tor Ivar Netlandsnes i Netlandsnes Anlegg AS
Nasta sin avdeling på Sørlandet ligger i Mjåvann Industriområde i Kristiansand. Bare et steinkast unna er det nå full aktivitet i regi av AF om bygging av ny E39 mellom Mandal og Kristiansand. Det er Nye Veier som bygger ny firefelt på den 19 kilometer lange strekningen. Det er et stort prosjekt og det er mange anleggsmaskiner i aksjon.
Vi tar med oss vår serviceleder hos Nasta, Erik Thonhaugen, ut på anlegget. Her møter vi maskinfører Tor Ivar Netlandsnes. Tor Ivar jobber i firmaet Netlandsnes Anlegg AS som er innleid til prosjektet av AF Gruppen. Firmaet har to Hitachi maskiner, en ZX300LC-6 og en ZX135US-6. På anlegget er det ZX300LC-6 maskinen som er i aksjon.
Det er Tor Ivar og hans far Isak som jobber skift på maskinen som nå nærmer seg 6000 timer på telleren. 32-tonneren brukes for å renske for borerigg, planering av skråninger og dekning av salver.
«Den er allsidig. En smidig og grei maskin. Dessuten klarer den annet lastearbeid også uten at det går sent» smiler føreren.
Men hvorfor har det blitt nettopp Hitachi?
«Vi er jo ute etter kvalitet – så da ble det Hitachi» smiler Netlandsnes. «Hitachi er veldig bra. Jeg har kjørt andre merker, men jeg foretrekker Hitachi. Det er driftssikkert og den er god å kjøre».
Entreprenøren opererer i området Kristiansand – Kvinsdal, som er hjemkommunen til firmaet. Netlandsnes Anlegg AS har også tegnet serviceavtale på maskinene. Og driftssikkerheten er spesielt viktig på et slikt prosjekt. «Serviceavtale fungerer veldig bra. Nasta har utrolig god service. Erik fikser det meste – ikke noe tull. Så han er jeg kjempefornøyd med! Han er virkelig en «special edition» han der» smiler maskinføreren og nikker mot Erik, før han returnerer til førerhuset og fortsetter arbeidet.